Potencja

Najbardziej szkodliwe pokarmy na erekcję

Wiele popularnych pokarmów, które spożywamy codziennie, może mieć bardzo negatywny wpływ na potencję i libido. Przyczyna jest często prosta – duża ilość różnej chemii w prawie każdym produkcie spożywczym. Złe nawyki negatywnie wpływają przede wszystkim na jakość erekcji. Na przykład palenie zakłóca pracę naczyń krwionośnych, w tym naczyń penisa. A piwo, zdaniem niektórych ekspertów, obniża produkcję męskich hormonów.

Jak zwiększyć potencję?

Trening siłowy to jeden z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie poziomu testosteronu i innych męskich hormonów płciowych. Dodatkowo, posiadanie umięśnionej i atletycznej sylwetki znacznie zwiększy seksapil mężczyzny. Dobra wiadomość jest taka, że dieta wymagana do wzrostu mięśni pozytywnie wpływa na poziom hormonów, a ostatecznie prowadzi do zwiększenia libido. Dla wielu mężczyzn zdrowie to przede wszystkim zdrowa potencja. Niestety jej utrata nie jest taka trudna, zwłaszcza, jeśli zaniedbuje się proste rzeczy.

Pokarmy szkodliwe dla potencji, których należy unikać

Produkowana na skalę przemysłową wołowina, kurczak i wieprzowina zawierają znaczne ilości hormonów, które są dodawane do żywności pochodzenia zwierzęcego w celu przyspieszenia przyrostu masy ciała. Kiedy spożywa się dużą ilość takiego mięsa, zmienia się tło hormonalne. Najbardziej wyrafinowanym ciosem w męską moc jest piwo. Oprócz alkoholu zawiera fitoestrogeny – żeńskie hormony płciowe. Piwny brzuch mężczyzny jest wskaźnikiem początku otyłości. Nawet najsłabszy z narkotyków, marihuana, dramatycznie obniża poziom testosteronu we krwi i zaburza skoordynowane uwalnianie hormonów. Ponadto marihuana uszkadza chromosomy, powodując w ten sposób mutacje genetyczne. Najczęściej zaburzenia erekcji występują po zażyciu leków przeciwdepresyjnych. Przy długotrwałym stosowaniu leki te mogą powodować zmiany w ośrodkach motorycznych mózgu i prowadzić do rozwoju parkinsonizmu. Głównym patologicznym efektem nikotyny jest utrzymujący się skurcz (zwężenie) naczyń małego kalibru, w tym tych, które dostarczają krew do prącia. Ponadto w wyniku palenia rozwija się miażdżyca, co prowadzi do zablokowania naczyń krwionośnych.

Tłuszcze transgeniczne znajdujące się w fast foodach, margarynie, a nawet lodach powodują mutacje genów i zmiany hormonalne. Co najważniejsze, obniżają poziom testosteronu. Badania pokazują, że z 200 najpopularniejszych leków 16 może wywołać impotencję. Na liście znalazły się leki stosowane na nadciśnienie, przeciwskurczowe, uspokajające, nasenne i na wrzody żołądka. Kofeina niszczy wolny testosteron, co ostatecznie zwiększa poziom żeńskich hormonów. Z drugiej strony kofeina nie utrzymuje się tak długo i jest szybko usuwana z organizmu. Głównym powodem zaburzenia jakości erekcji na tle spożywania alkoholu jest naruszenie funkcji wątroby, a w konsekwencji zaburzenie wymiany męskich hormonów, od których zależy normalna funkcja seksualna. Podczas snu organizm wytwarza testosteron, hormon wzrostu i inne niezbędne hormony. W związku z tym jego niedobór negatywnie wpływa zarówno na odporność, jak i na utrzymanie męskiej potencji.

Pieczywo zawiera kilka składników, które obniżają poziom testosteronu: kwasy, drożdże i cukier. Z drugiej strony nie dotyczy to czarnego i bezdrożdżowego białego chleba. Organizm interpretuje wysokie stężenie sterydów anabolicznych we krwi, jako podwyższoną zawartość testosteronu. W rezultacie zahamowana zostaje produkcja własnych męskich hormonów płciowych, a jądra pozostawione bez pracy zmniejszają się. Liczne badania wykazały, że u tych, którzy są dużo jeżdżą na rowerze, naczynia krwionośne docierające do penisa są zaciśnięte, a dopływ krwi do narządów miednicy zostaje zakłócony. Z jednej strony organizm potrzebuje cholesterolu do produkcji testosteronu, z drugiej jednak jego nadmiar prowadzi do zatykania naczyń krwionośnych. W tym naczynia penisa, co znacznie utrudnia erekcję. Kiełbasy i różne wędliny zawierają płynny dym. Po spożyciu powoduje toksyczne uszkodzenie tkanek jąder – gruczołów wytwarzających 95% testosteronu w organizmie.

Wysoki poziom cukru we krwi jest jednym z głównych czynników ryzyka impotencji. Cząsteczki glukozy hamują pracę zakończeń nerwowych, co negatywnie wpływa na erekcję. Bezpieczna dawka cukru to nie więcej niż 50 g dziennie. Naturalne tłuste mleko zawiera naturalny estrogen bydlęcy. Dlatego mleko w dużych ilościach jest dobre dla dzieci i kobiet, a nie dla mężczyzn. Tutaj również ilość odgrywa główną rolę. Mleko jest bezpieczne do 1 litra dziennie. Udowodniono, że zwiększona zawartość soli zmniejsza produkcję testosteronu. Sól jest naturalnie potrzebna do regulacji równowagi wodnej w organizmie. Ale wszystko wymaga miary. To nie sól jest szkodliwa, ale jej nadmiar. W przypadku otyłości równowaga hormonalna zostaje gwałtownie zaburzona, produkcja testosteronu spada, a poziom glukozy we krwi wzrasta. Wtórne cechy płciowe stają się mniej wyraźne, pojawiają się problemy z erekcją. Soja zawiera fitoestrogeny – roślinne analogi żeńskiego hormonu płciowego. W niewielkich ilościach jest nieszkodliwy, jednak nie nadaje się, jako całkowity zamiennik mięsa, gdyż zahamowana jest produkcja męskich hormonów płciowych.